217 / 328
善と悪
2つの都市の物語:大気汚染 はパリとロンドンで改善していますか?
しおりを挟む
環境問題についてのレポートのようなものを見つけた。
A tale of two cities: is air pollution improving in Paris and London?
Anna Font, Lionel Guiseppin, Marta Blangiardo, Véronique Ghersi, Gary W Fuller
Environmental pollution 249, 1-12, 2019
Paris and London are Europe's two megacities and both experience poor air quality with systemic breaches of the NO2 limit value. Policy initiatives have been taken to address this: some European-wide (e.g. Euro emission standards); others local (e.g. Low Emission Zone, LEZ). Trends in NOX, NO2 and particulate matter (PM10, PM2.5) for 2005–2016 in background and roadside locations; and trends in traffic increments were calculated in both cities to address their impact. Trends in traffic counts and the distribution in Euro standards for diesel vehicles were also evaluated. Linear-mixed effect models were built to determine the main determinants of traffic concentrations. There was an overall increase in roadside NO2 in 2005–2009 in both cities followed by a decrease of ∼5% year-1 from 2010. Downward trends were associated with the introduction of Euro V heavy vehicles. Despite NO2 decreasing, at current rates, roads will need 20 (Paris) and 193 years (London) to achieve the European Limit Value (40 μg m-3 annual mean). Euro 5 light diesel vehicles were associated with the decrease in roadside PM10. An increase in motorcycles in London since 2010 contributed to the lack of significant trend in PM2.5 roadside increment in 2010–16.
2つの都市の物語:大気汚染
はパリとロンドンで改善していますか?
アンナフォント、ライオネルギセピン、マルタブランジャルド、ヴェロニークゲルシ、ゲイリーWフラー
環境汚染249、1-12、2019
パリとロンドンはヨーロッパの2つの巨大都市であり、NO2制限値の体系的な違反により、どちらも劣悪な大気質を経験しています。
これに対処するために政策的イニシアチブが取られました。ヨーロッパ全体(ユーロ排出基準など)の一部。その他の地域(例:低排出ゾーン、LEZ)。背景と道端の場所における2005~2016年のNOX、NO2、および粒子状物質(PM10、PM2.5)の傾向。
また、交通量の増加傾向は、その影響に対処するために両方の都市で計算されました。交通量の傾向とディーゼル車のユーロ基準での分布も評価されました。線形混合効果モデルは、交通量の主要な決定要因を決定するために作成されました。
2005年から2009年に両方の都市で道路沿いのNO2が全体的に増加した後、2010年から1年で約5%減少しました。下降傾向は、ユーロV大型車の導入に関連しています。 NO2が減少しているにもかかわらず、現在の速度では、ヨーロッパの制限値(40(μgm-3の年平均)を達成するために、道路は20年(パリ)および193年(ロンドン)必要です。ユーロ5軽ディーゼル車は、路側のPM10の減少と関連していた。
2010年以降のロンドンでのオートバイの増加は、2010–16年のPM2.5路側の増加に大きな傾向がないことに貢献しました。
A tale of two cities: is air pollution improving in Paris and London?
Anna Font, Lionel Guiseppin, Marta Blangiardo, Véronique Ghersi, Gary W Fuller
Environmental pollution 249, 1-12, 2019
Paris and London are Europe's two megacities and both experience poor air quality with systemic breaches of the NO2 limit value. Policy initiatives have been taken to address this: some European-wide (e.g. Euro emission standards); others local (e.g. Low Emission Zone, LEZ). Trends in NOX, NO2 and particulate matter (PM10, PM2.5) for 2005–2016 in background and roadside locations; and trends in traffic increments were calculated in both cities to address their impact. Trends in traffic counts and the distribution in Euro standards for diesel vehicles were also evaluated. Linear-mixed effect models were built to determine the main determinants of traffic concentrations. There was an overall increase in roadside NO2 in 2005–2009 in both cities followed by a decrease of ∼5% year-1 from 2010. Downward trends were associated with the introduction of Euro V heavy vehicles. Despite NO2 decreasing, at current rates, roads will need 20 (Paris) and 193 years (London) to achieve the European Limit Value (40 μg m-3 annual mean). Euro 5 light diesel vehicles were associated with the decrease in roadside PM10. An increase in motorcycles in London since 2010 contributed to the lack of significant trend in PM2.5 roadside increment in 2010–16.
2つの都市の物語:大気汚染
はパリとロンドンで改善していますか?
アンナフォント、ライオネルギセピン、マルタブランジャルド、ヴェロニークゲルシ、ゲイリーWフラー
環境汚染249、1-12、2019
パリとロンドンはヨーロッパの2つの巨大都市であり、NO2制限値の体系的な違反により、どちらも劣悪な大気質を経験しています。
これに対処するために政策的イニシアチブが取られました。ヨーロッパ全体(ユーロ排出基準など)の一部。その他の地域(例:低排出ゾーン、LEZ)。背景と道端の場所における2005~2016年のNOX、NO2、および粒子状物質(PM10、PM2.5)の傾向。
また、交通量の増加傾向は、その影響に対処するために両方の都市で計算されました。交通量の傾向とディーゼル車のユーロ基準での分布も評価されました。線形混合効果モデルは、交通量の主要な決定要因を決定するために作成されました。
2005年から2009年に両方の都市で道路沿いのNO2が全体的に増加した後、2010年から1年で約5%減少しました。下降傾向は、ユーロV大型車の導入に関連しています。 NO2が減少しているにもかかわらず、現在の速度では、ヨーロッパの制限値(40(μgm-3の年平均)を達成するために、道路は20年(パリ)および193年(ロンドン)必要です。ユーロ5軽ディーゼル車は、路側のPM10の減少と関連していた。
2010年以降のロンドンでのオートバイの増加は、2010–16年のPM2.5路側の増加に大きな傾向がないことに貢献しました。
0
お気に入りに追加
4
あなたにおすすめの小説


ママと中学生の僕
キムラエス
大衆娯楽
「ママと僕」は、中学生編、高校生編、大学生編の3部作で、本編は中学生編になります。ママは子供の時に両親を事故で亡くしており、結婚後に夫を病気で失い、身内として残された僕に精神的に依存をするようになる。幼少期の「僕」はそのママの依存が嬉しく、素敵なママに甘える閉鎖的な生活を当たり前のことと考える。成長し、性に目覚め始めた中学生の「僕」は自分の性もママとの日常の中で処理すべきものと疑わず、ママも戸惑いながらもママに甘える「僕」に満足する。ママも僕もそうした行為が少なからず社会規範に反していることは理解しているが、ママとの甘美な繋がりは解消できずに戸惑いながらも続く「ママと中学生の僕」の営みを描いてみました。
10月の満月 ハンターズムーン
鏡子 (きょうこ)
エッセイ・ノンフィクション
正体は何者であるか?
だんだん全貌が見えてきました。
私のスマホのハッキングしているのは誰なのか?
どの組織に繋がるのか?謎を追いかけます。


ちょっと大人な体験談はこちらです
神崎未緒里
恋愛
本当にあった!?かもしれない
ちょっと大人な体験談です。
日常に突然訪れる刺激的な体験。
少し非日常を覗いてみませんか?
あなたにもこんな瞬間が訪れるかもしれませんよ?
※本作品ではPixai.artで作成した生成AI画像ならびに
Pixabay並びにUnsplshのロイヤリティフリーの画像を使用しています。
※不定期更新です。
※文章中の人物名・地名・年代・建物名・商品名・設定などはすべて架空のものです。
ユーザ登録のメリット
- 毎日¥0対象作品が毎日1話無料!
- お気に入り登録で最新話を見逃さない!
- しおり機能で小説の続きが読みやすい!
1~3分で完了!
無料でユーザ登録する
すでにユーザの方はログイン
閉じる